Tuesday, April 3, 2012

cerita pasal hiburan

sepanjang tengah hari tadi.. aku cukup bosan pastu aku pun bukak la satu majalah islamik kat umah aku... tetibe aku tertarik pada satu artikel yg agak sesuai dikongsi bersama...
tajuk artikel tu 'HIBURAN ISLAM PENAWAR STRESS'
secara fitrahnye kite semua memerlukan hiburan. tetapi hiburan dalam kuantiti yang sedikit.. hiburan diperlukan oleh jiwa  manusia untuk ia kembali segar dan bertenaga bg menempuh ujian yang mendatang dan pergi... Dalam konteks Islam, hiburan bukan hanya terhad pada perkara seperti muzik, lagu, dan sebagainya. tetapi hiburan merupakan apa saja aktiviti yg boleh mententeramkan hati dan fikiran seperti riadah, melancong , zikir dan rehlah....
so kite sendiri boleh mencari hiburan..asalkan tidak melampaui batas dan berpada2.Islam telah menetapkan peraturan dalam mencari hiburan.  berpada2 itukan lebih baik. Berlebihan kadang kala lebih banyak membawa keburukan tau..tetapi peringatan.. dalam mencari hiburan perlu berhati2 agar tidak membawa ke jalan yg salah..
hihi... tu jer kot aku nak kongsi melalui pembacaan aku tgh hari tadi..
perhatian yer.. yg ditulis ini hanya sedikit dr pembacaan aku dan kalau ade salah dan silap harap sgt diperbetulkan..



p/s: cantik sungguh page ni.. tq<3

No comments:

Post a Comment